Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 17-18 Haziran’da yapılacak olan 2023 Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) girecek öğrencilerin sınav yerlerini belirledi. Maraş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerden etkilenen Diyarbakır'da, birçok öğrencinin sınav yerleri farklı şehirlere verildi.

Söz konusu duruma “kapasite azlığı” gerekçe gösterildi. Depremde sadece altı köy okulunun hasar gördüğü kentte böylesi bir uygulamaya gidilmesi tepkilere neden oldu. Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Diyarbakır 1 No’lu Şubesi Eşbaşkanı Emine Akşahin, karardan vazgeçilmesi çağrısı yaptı.

'KENT YETERLİ KAPASİTEYE SAHİP'

Akşahin, uygulamanın sadece Diyarbakır'a özgü olduğuna işaret ederek, “Bu durumun MEB ve YÖK tarafından derhal gerekçeleriyle açıklanmasını talep ettik. Alanda yapılan hasar tespitinde sadece üç okulun ağır hasarlı olduğu tespit edildi. Depremden sonra öğrenciler okullardan uzak kaldı. Haliyle öğrenciler üzerinde büyük bir baskı oluştu. Buna rağmen talepleri olmadan bulundukları yerden 500-1500 kilometre uzakta sınava girmeleri isteniyor. Bu kabul edilemez” diye konuştu.

Öğrencilerin ikametgahları dışında sınava girmelerinin psikolojik, sosyolojik ve fizyolojik sonuçları olacağını söyleyen Akşahin, şöyle devam etti:

“Bu durum neden sadece Diyarbakır’da uygulanıyor? Bugüne kadar böyle bir şey söz konusu değildi. Buradaki okulların kapasitesi arzı karşılayabilecek kapasitede. Bu yüzden dışarıda sınava girmelerini gerektirecek bir durum söz konusu değil. Öğrenciler bunca yolu kat ettikten sonra bilmedikleri bir iklimde, havada ve yerde sınava girip kötü sonuçlarla karşılaşmalarını istemediğimiz için bu yanlış adımdan acile geri atmalarını talep ediyoruz. Buradan hem MEB hem de YÖK’ü açıklama yapmaya davet ediyoruz."

'YANLIŞTAN DÖNÜN'

Akşahin, öğrencilerin birinci sınavdan sonra geceyi orada geçirmek zorunda kalacaklarına işaret ederek, şöyle konuştu:

Tanıdık bir ortamdan uzaklaşmaları kendilerinde ayrıca bir stres, heyecan, gerginlik ve psikolojik travma yaratacaktır. Alınan kararlarda öğrencilerin yararı gözetilmelidir. İstekleri ve talepleri göz önünde bulundurulmalı. Öğrencilerimiz dünden bu yana yüzlerce mesaj attılar, itirazda bulundular ve bunu kabul etmediklerini dile getirdiler. Hala zamanımız varken bu yanlıştan dönülsün." (MA)