Fatih SURUÇ

MÜCADELE HABER- Açıklamada şöyle denildi: “Diyarbakır’ın genç nüfusu ve öğrenci sayısı bakımından dikkat çekici bir yeri olduğu bilinmektedir. Şehrimizin ilçeleri de dâhil olmak üzere yaklaşık olarak; Diyarbakır ilimizde2.000 okul, 500.000 öğrenci, 25.000 öğretmen bulunmaktadır. Nüfusun yaklaşık yüzde otuzunu öğrencilerin oluşturduğu şehrimizde eğitim büyük önem arz etmektedir.

 

Şehrin sosyo-ekonomik yapısı göz önüne alındığında ciddi sorunların yaşanıldığı görülmektedir.  Diyarbakır’da uzun yıllardır eğitime verilmesi gereken önemin ciddiyetle ele alınmaması ve eğitim alanın gerekli  adımların atılmaması sorunların yılları içinde derinleşmesine sebebiyet vermiştir. 

 

İl Eğitim İşleri Başkanlığı olarak sahada yapmış olduğumuz görüşmeler ile birlikte gözlem ve tespitler sorunların ciddiyetinin görülmesi açısından önemlidir. Bu açıdan hem konunun ilgilileri ile yapmış olduğumuz görüşmeler hem de sahada elde ettiğimiz veriler çerçevesinde elde ettiğimiz sorun alanları şu şekildedir; 

 

-   Özel eğitim okul ve sınıflarının yeterli sayıda olmaması.

 

-   Okulların fiziki koşullarının günümüz eğitim-öğretim ihtiyaçlarına hitap etmemesi.

 

-   Okullarımızın teknolojik alt yapısının yeteriz kalması.

 

-   Milli Eğitim Bakanlık bütçesinden başta anaokulları olmak üzere ilimizdeki okullara ayrılan ödeneklerin yeteriz olması 

 

-   Okullardaki idare kadrolarının liyakat sistemine göre şekillendirilmemesi,

 

-   Eğitimde istikrarsızlık nedenlerinden biri de il ve ilçe milli eğitim müdürlerinin ve şube müdürlerinin atamalarında sürekli değişimlerin olması, 

 

-   Okullarımızın denetilmesi ve eksiklerin giderilmesi hususunda ise gereken dikkat, özen ve çabanın gösterilmemesi

 

-   Sınıf mevcutlarının fazla olması,

 

-   Pandemi sürecinin gerekliliklerinin okullarda uygulanmaması, 

 

-   Yine pandemi sürecinde okul kantin işletmecilerinin sorunlarının dikkate alınmaması,

 

-   Servis taşımacılarının sorunları giderilmemesi, ayrıca taşımacılık alanında gerekli prosedürlerin yerine getirilmemesi ve bu yönde denetimin eksik kalması,

 

-   Dönem ortası yapılan atamalarda veya görevlendirmelerden kaynaklı olarak öğrenciler öğretmenlerinden ayrılarak eğitimde sürekliliğin sağlanamaması

 

Yukarıda bahsi geçen konuların tamamına bakıldığında şehir ve ilçe merkezlerinden uzak okulların durumu ise daha vahimdir. Okulların fiziki koşulları, hijyen durumu, ısınma yöntemleri, okullarda internet altyapısının olmayışı ve hatta telekominikasyon şebekelerinin yeterli kapsama alanının olmaması gibi başkaca sebeplerle merkezlerden uzak olan bölgelerde yaşayan öğrenci ve vatandaşlarımız daha fazla mağduriyet yaşamaktadır. 

 

 Diyarbakır ilimizde öğrencilerin büyük bir kısmı internete halen erişim sağlayamamasının yanında yeterli sayıda telefon, tablet veya bilgisayarın olmadığı ve bu nedenle online derslere katılamadıkları ortadadır. Bu duruma müdahalede geç kalınmıştır. Bu durum il ve ilçe merkezlerinde de yaşanmaktadır.

 

Ana okulundan başlayıp yüksek öğrenime kadar eğitim görme imkanı olan Diyarbakır’da eğitim alanında bu denli büyük sorunların olması ve bu sorunlara ciddiyetle yaklaşılmaması kabul edilemezdir. Eğitim politikaları gözden geçirilerek atılacak adımlarla şehrimiz bölgede ve ülkede eğitim konusunda hak ettiği noktaya getirilmelidir.

 

Diyarbakır İl Eğitim Politikaları Başkanlığı olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ödeneklerinin arttırılması, idari kadroların liyakat ile atanması, pandemi sürecinde doğrudan etkilen kamu ve özelde çalışan öğretmenlerimizin desteklenmesi, okulların fiziki koşullarının denk seviyeye getirilmesi, gerekli bütün denetimlerin zamanında ve özenle yapılmasını talep ederken, özellikle pandemi sürecinde uzaktan eğitimin gerekli koşullarının sağlanmasını ve öğrenciler arasındaki fırsat eşitliğinin sağlanmasını talep ediyoruz.”

Editör: TE Bilisim