Sultan TAŞKIN

MÜCADELE HABER- Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir ile bir röportaj gerçekleştirdik. Tekdemir, pandemi sürecinde uzaktan eğitimin birçok öğrencinin etkilendiğini söyleyerek bir araştırma önerisinde bulundu. Ortak bir çalışmayla öğrencilerin kayıplarını tespit edip bu sürecin telafisinin yapılması gerektiğini söyledi. Tekdemir, “Okul ağını oluşturan bütün bileşenlerin yer aldığı bir ekiple çalışma yapılması lazım. Bu çalışmanın ekseninde çocukların hem eğitim hem öğretim ihtiyacına yönelik tespitlere yer verilmeli. Bu tespitler ışığında telafi setleri oluşturulmalıdır. Akademik ve psikososyal kayıpların giderilmesine çalışılmalıdır.” Dedi

 

Diyarbakır’da son dönemde sendikalaşmaya yönelik üye sayısının arttığını söyleyen Tekdemir, “Diyarbakır’da istikrar sendikacılıkta itibar diyerek bu sene yapılan sendika mutabakatlarında 8 bin 376 üye artışı ile birinci olduk.” Dedi. Eğitim-Bir-Sen olarak Diyarbakır’daki çalışmalarından bahseden Tekdemir, banka promosyon anlaşması ile 16 bin 572 eğitim çalışanın her birine 5 bin 60 TL promosyon ücret alabilmelerini sağladıklarını söyledi.

 

Eğitim-Bir-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, gazetemizin sorularını şöyle yanıtladı.

 

“Diyarbakır’da 8 bin 376 üye artışı ile birinci olduk”

Mücadele haber: Sendikanızın son dönemlerdeki artışı hakkında neler söylemek istersiniz?

Ramazan Tekdemir: Diyarbakır’da istikrar sendikacılıkta itibar diyerek bu sene yapılan sendika mutabakatlarında 8 bin 376 üye artışı ile birinci olduk. Diğer sendikaların tamamı üye kaybı yaşarken Eğitim-Bir-Sen olarak eğitim çalışanların desteği ile yüzlerce artış gerçekleştirdik. Öncelikle sendikamızı güvenin adresi olarak tercih eden ve yetkin adres olarak tescil eden bütün üyelerimize canı gönülden teşekkür ediyoruz. Diyarbakır’da bizi yetkili kılan ve sendikal tercihi bizde düğümleyen bu sürecin bu atmosferin en önemli sebebi bizim eğitim çalışanları ile kurmuş olduğumuz samimi iletişim ve diyalogdur. Onların taleplerini dikkatte alıp taleplerinin gerçekleştirme noktasında karar mekanizmalarını zorlayan oralara baskı uygulayan eğitim çalışanlarının lehine karar çıkartmaya çalışan bir durumumuz var. Başarımız ve bu yönde hedefimiz var. Dolasıyla eğitim çalışanlarımız bunu gördüğü zaman sendikamıza üye olmaya yöneldi.

 

“16 BİN 572 EĞİTİM ÇALIŞANINA 5 BİN 60 TL PROMOSYON ÜCRETİ”

Mücadele haber: Pandemi sürecinde çalışmalarınız nelerdi?

Ramazan Tekdemir: Diyarbakır Eğitim-Bir-Sen olarak bu sene içerisinde bizler dezavantajlı grupta yer alan öğrenci kardeşlerimize LGS ve YKS hazırlık setleri dağıttık. Talebimiz üzerine yapılan banka promosyon anlaşması ile merkez 4 ilçe ve İl Milli Eğitim bünyesinde çalışan yardımcı hizmetlerden tutun öğretmenlerimizden okul yöneticilerine kadar 16 bin 572 eğitim çalışanı arkadaşımızın her birinin 5 bin 60 TL promosyon ücreti alabilmelerini sağladık. Sadece bunla değil biz Eğitim-Bir-Sen olarak bu başarıyı elde etme esnasında bütün eğitim çalışanları ile kurduğumuz samimi iletişim ve sıkı diyalogun büyük etkisi olduğunu biliyoruz. İçinde bulunduğumuz toplumu ilgilendiren güncel ve sosyal gündeme de duyarlı tepkiler geliştirdik. Mesela pandemide vefa sosyal destek gruplarına gönüllü ekipler verdik. Diyarbakır annelerine düzenli ziyaretler yaptık. Çocuklara tablet desteği sağladık. Diyarbakır Anneleri’nin yaşadığı acıya dikkat çekmek üzere “Anne Yüreği Kazanacak” isimli Resim, Şiir ve Deneme yarışması düzenledik.

 

“DİYARBAKIR’DA 150 BİN ÖĞRENCİ EĞİTİMDEN UZAK KALDI”

Mücadele haber: Pandemide etkilenen eğitim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ramazan Tekdemir: Diyarbakır’da yaklaşık 461 bin öğrenci var ve bunların içerisinde yaklaşık 150 bini çok fazla etkilendi. Genel olarak bütün öğrenciler etkilendi fakat eğitim imkânlarının kısıtlı olduğu öğrenciler uzaktan eğitime erişim sağlamayan çocuklarımız oldu. Dolasıyla burada çok ciddi bir akademik kayıp söz konusu bununla birlikte çok ciddi bir piskososyal bir sorun da söz konusu. Diyarbakır’ın ve Türkiye’nin etkilendiği bu süreci çok iyi telafi imkanlarıyla oluşturmuş bir takım alternatif eğitim modelleri bir takım telafi programları, bir takım etüt çalışmaları yapılabilir. Tek dersler düzenlene bilir gelecek eğitim öğretim yılının tümüne yansıyacak şekilde bir takım telafi çalışmaları yapılabilir bu şeklide akademik kayıp giderilebilir. Okul ağını oluşturan bütün bileşenlerin yer aldığı bir ekiple çalışma yapılması lazım. Bu çalışmanın ekseninde çocukların hem eğitim hem öğretim ihtiyacına yönelik tespitlere yer verilmeli. Bu tespitler ışığında telafi setleri oluşturulmalıdır. Akademik ve psikososyal kayıpların giderilmesine çalışılmalıdır.” Dedi

 

“ARAŞTIRMALAR YAPILABİLİR”

Bu süreç için öncelikle çocukların uzaktan eğitimde ne kadar yarar aldıkları ve ne kadar etkilendikleri hakkında bir takım araştırmalar yapılabilir. Ortak bir çalışma ile öğrencilerin öncellikle kayıplarını tespit etmek lazım bunu tespiti yapıldıktan sonra bununla ilgili çalışmalara yoğunlaşa biliriz. Çocukların davranışları izlenebilir çocukların duygu ve düşünceleri alınabilir. Aileler ile sıkı bir iletişim kurulabilir. Bütün bu etkileşim ağı içerisinde çocukların ne kadar etkilendiklerini ne kadar uzun ve derin bir kayıp içerisinde oldukları tespit edilir ve telafi programları ile bu giderilebilir. Alanında uzman kişiler tarafından bu çalışmalar yapılabilir ve mutlaka buraya sağlık ekiplerinin de bu sürece destek verecek şekilde katkı sunmaları lazım eğitim çalışanlarının yer aldığı ailenin yer aldığı kısaca okul ağını oluşturan bütün birleşenlerin yer aldığı bir ekibin bir çalışma yapılması lazım. Bu çalışmanın ekseninde çocukların hem eğitim hem öğretim ihtiyacına yönelik çalışmaların planlayarak akademik kaybı giderilebilir.

 

“EĞİTİM-BİR-SEN OLARAK VAZİFEMİZİ YERİNE GETİRDİK”

Mücadele haber: Son olarak eklemek istediğiniz?

Ramazan Tekdemir: Diyarbakır’da eğitimi bir bütün olarak değerlendiriyoruz. Hem eğitim çalışanların gündemi ile çok meşgulüz hem de eğitim ağı içerisinde yer alan bileşenlerin sorunları ile ilgiliyiz. Çocuklarımız için kitap desteklerinde bulunduk. Hem YKS hem de LGS seviyesinde hazırlık yapan çocuklarımıza destek olduk. İnternet erişimi olmayan çocuklarımıza tablet desteğinde bulunduk. Öğretmenlerimizin durumlarını yakından takip ettik. Kızılay’ın azalan kan stoklarıyla ilgili gerekli olumlu cevabı verdik. Geniş katılımlı bir destekle kan bağışında bulunduk. Kısaca Eğitim-Bir-Sen olarak vazifemizi yerine getirdik. Eğitim-Bir-Sen eğitimle ilgili her konuda olumlu birleşen kıran bir sendika bununla beraberinde bir güven ve tercih getiriyor. Bununla beraber biz yüzlerce üye artışını sağlamış olduk. Bu da bizim yapmış olduğumuz işin doğruluğunu göstermiş oluyor.

Editör: TE Bilisim