Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Fidanlık Yaşam Alanı’nda kalan Şengalli çocuklara yönelik olarak 15 Mart’ta açtığı “Yaşam Aktivistleri Eğitim Merkezi Okulu”nda 820 öğrenci karne sevinci yaşadı. 8-14 yaş arası 730 çocuk ile 15-20 yaş arası 90 genç, Yaşam Aktivistleri Eğitim Merkezi Okulu’nda Latin alfabesiyle Kürtçe, İngilizce, Êzidilik inancı ve kültürü, fotoğrafçılık ve resim dersleri gördü. Okulda 6’sı Êzidî 22 eğitmen gönüllü olarak görev yaptı. Eğitmenler, üniversite öğrencileri, Eğitim-Sen, Kurdi-Der ve Diyarbakır Psikolojik, Danışmanlık ve Rehberlik Derneği üyelerinden oluştu. Çocuklar haftanın 5 günü her gün 4 saat ders görme imkanı yakaladı. Okullar büyük önem taşıyor Büyükşehir Belediyesi Fidanlık Yaşam Alanı Koordinasyonu çalışanı Bişar İçli, Şengalli çocukların yaşadıkları savaş ve göç travmasını yavaş yavaş atlatmaya başladıklarını, yaşama adapte etmek için okulu hizmete açtıklarını söyledi. İçli, mart ayında eğitime başladıklarını ve çocukların 3.5 ay eğitim gördüğünü belirterek, şimdi eğitimde ikinci dönemin başlayacağını ve bunun yaz boyunca süreceğini ifade etti. Çocukların eğitimlerinin Şengal’de yaşanan savaşla sekteye uğradığını dile getiren İçli, eğitim amacıyla açılan okulun özellikle çocukların yaşam rutinleri anlamında büyük önem taşıdığını aktardı. İçli, eğitimden yüzlerce çocuğun büyük bir mutluluk ve memnuniyetle ayrıldığını ifade etti. Atölyelerden de faydalandılar Verilen eğitimlerde Kurdi-Der ve diğer kurumların büyük katkılılarının olduğunun altını çizen İçli, Diyarbakır Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Derneği’nin özellikle psiko-sosyal anlamda çocuklara dönük değerli çalışmalar yürüttüğünü kaydetti. Normal eğitim müfredatı dışında çocukların bu dönemi eğlenceli geçirmeleri için tiyatro ve müzik gibi eğitimlerin de verildiğini söyleyen İçli, “Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde oluşturulan bu etkinlikler çocuklar için önemliydi. Tüm çocuklar Sümerpark’ta açılan atölyelerden faydalandı” dedi. Yine klasik eğitim müfredatı dışında en önemli şeyin çocukla yakalanan olumlu iletişim olduğuna dikkat çeken İçli, şöyle konuştu: “Eğitmenlerimiz okulun ilk günleri çocukları çadırlardan topluyordu. Çocuklar ve aileler, başta eğitime soğuk bakıyorlardı. Yakalanan olumlu iletişimle bu sorun aşıldı. Eğitimde sadece çocukların yaşamına temas etmedik, aynı zamanda ailelere de dokunabildik.” İçli, okulda verilen eğitimin çocuklarda her şeyden önce güçlü ve etkili bir iletişimi kazandırdığını ifade etti. Çocuklar iki alfabeyi de öğrendi Kürt Êzidî çocukların Şengal’de Arap alfabesiyle eğitim gördüğünü, belediyenin imkanıyla açılan okulda ise Latin alfabesinin kullanıldığını dile getiren İçli, eğitime başlarken farklı alfabelerden kaynaklı sıkıntılar yaşadıklarını iletti. Çocukların Latin alfabesini öğrenmelerinin kişisel gelişimleri açısından büyük önem taşıdığını söyleyen İçli, sonuçta çocukların iki alfabeyi de öğrenmiş olduğunu sözlerine ekledi.
Editör: TE Bilisim