Devrim AKTÜRK

MÜCADELE HABER- Deva Parti Diyarbakır İl Yerel Yönetimler Ve Şehircilik Başkanlığı’nın hazırlamış olduğu raporda saha araştırmaları ile yerel yönetimlerin ilgili birimleri ile yaptığı görüşmeler neticesinde, taşra mahallelerinde ciddi alt yapı sorunlarının bulunduğu, üst yapıya ilişkin hizmetlerin yeterince verilmediği tespiti yapıldığı söylendi. Özellikle mahallelerin bağlantı yolları asfaltlanması, kanalizasyon, atık ve yağmur suyu boruları ve yeşil kuşak projeleriyle desteklenip, mahalle içi yollara parke döşemesi, çocuk oyun alanları ve oyun ekipmanları, kitap okuma salonları yapılması söyledi.

 

Parti adına açıklama yapan Süleyman Efe, “Belediyelerin temel görevlerinden biri de sorumluluk hinterlandında yaşayan tüm vatandaşların gündelik hayatlarını kolaylaştırmak, temiz çevre, içilebilir su, yol, solunabilir temiz hava, standartlara uygun yeşil alan ve asfalt gibi hizmetleri temin etmektir. Yurttaşlarına hizmeti hızla ulaştırmanın yolu bürokratik işlemlerin azaltılmasıyla mümkündür. Bunun yolu da yerinden yönetimdir. Bu sebeple mahallelerden başlayarak tüm yerleşim alanlarını kapsayan halk meclisi oluşturulması hem otokontrolü sağlayacak hem de daha hızlı, daha verimli daha adil hizmetler üretmeyi beraberinde getirecektir.” Diye konuştu.

 

Deva Parti Diyarbakır İl Yerel Yönetimler Ve Şehircilik Başkanlığı hazırlamış olduğu rapor şöyle; İlimiz Diyarbakır, 4’ü merkez ilçe olmak üzere 17 ilçe, 947 mahalleden oluşan ilimiz, 2020 resmi verileriyle 1.783.431 nüfusuyla Türkiye'nin en büyük 12. şehridir. 1993 yılında 504 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Büyükşehir statüsü almış olup 12.11. 2012 gün ve 6360 sayılı kanunla Büyükşehir Belediyesinin hizmet alanına tüm mülki sınırlar dâhil edilmiştir.

 

“BÜYÜKŞEHİR HİZMETLERİ ALMAKTA EKSİK VE YETERSİZ KALMIŞTIR”

Mülki sınırlardaki bu değişikliklerin özünde yapılacak hizmetlerin Büyükşehir Belediyesine bağlanması ve verilen hizmetlerde aksamaların yaşanmaması iken gelinen süreçte yasa koyunun iradesinin aksine bir süreç gelişmiştir. Bunun bağlantılı olarak hizmet alımı büyük oranda merkezi siyasi iradenin insafına(!) bırakılmıştır. Oysa daha az hizmet almış/alan taşra mahallelere pozitif ayırımcılık yapılması gerekirken taşra mahalleleri büyükşehir hizmetleri almakta eksik ve yetersiz kalmıştır.

 

Buna bağlı olarak merkezi hükümet ve belediye başkanlıklarının farklı partilerden oluşundan kaynaklı olarak taşra mahallelerinin kaderi, siyasilerin demokratik teamüllere aykırı kısır tartışmalarıyla heba edilmiştir. Herkesçe malum olan ancak sürekli olarak ötelenen bu sorunun bir başka yansıması da hizmet alımlarında seçmen tercihlerinin etken rol oynamasıdır. Bu tutum, hizmette ayırımcılık yapılmasına neden olmaktadır.

 

“TAŞRA MAHALLELERİNDE CİDDİ ALT YAPI SORUNU VAR VE ÜST YAPI HİZMETLERİ YETERSİZ”

Politika Başkanlığımız tarafından yapılan saha araştırmaları ile yerel yönetimlerin ilgili birimleri ile yaptığımız görüşmeler neticesinde hazırladığımız raporda ayrıntıları ile tespit ettiğimiz üzere, taşra mahallelerinde ciddi alt yapı sorunlarının bulunduğu, üst yapıya ilişkin hizmetlerin yeterince verilmediği açık bir şekilde tespit edilmiştir.  Özellikle mahallelerin bağlantı yolları asfaltlanmalı, kanalizasyon, atık ve yağmur suyu boruları döşenmeli, yeşil kuşak projeleriyle desteklenmeli, mahalle içi yollara parke döşenmeli, çocuk oyun alanları, oyun ekipmanları, kitap okuma salonları yapılmalıdır. 

 

“KÖY İÇİ YOLLAR SALGIN HASTALIKLARA DAVETİYE ÇIKARMAKTADIR”

Kimi ilçe merkez ve taşra mahallelerinde kısmen de olsa yollar stablizedir. Kimi mahallelerde ise 5 ila 10 yıl öncesine ait özensiz, kontrolsüz ve yeterli sıkıştırma yapılmadan ince bir asfalt yapılmış, daha sonra gerek ağır taşıtların geçmesi, gerekse kalitesiz malzeme kullanılması sonucu yollar köstebek yuvasına dönmüş, çukurlar oluşmuştur. Köy içi yollar ise yaz aylarında alt yapı eksikliği nedeniyle salgın hastalıklara davetiye çıkarmaktadır.

 

“BELEDİYELERİN BÜTÇESİ ADALET GÖZETİLEREK PAYLAŞILMALIDIR”

Taşra/köy mahallelerinde hizmetlerin yetersizliği maliyetin yüksekliğine bağlanamaz/ bağlanmamalıdır. Tüm yerleşim alanları kaliteli bir yaşam hakkı alma bağlamında hizmetler alabilmelidir.  Bunun sağlanması açısından belediyelerin bütçesi doğru bir planlama ile hizmetlerde adalet gözetilerek paylaşılmalıdır. Belediyeler sosyal devlet şiarı gereği beldelerindeki tüm meskûn mahallerde yurttaşlara yaşanabilir çevre koşulları sağlamakla yükümlüdürler. Sosyal devlet, yol, su, elektrik, sağlık, eğitim gibi temel konularda din, dil ve etnisite ayırımı yapmaksızın anılan hizmetleri yerinde ve zamanında bila bedel yerine getirmekle yükümlüdür.

 

Belediyelerin temel görevlerinden biri de sorumluluk hinterlandında yaşayan tüm vatandaşların gündelik hayatlarını kolaylaştırmak, temiz çevre, içilebilir su, yol, solunabilir temiz hava, standartlara uygun yeşil alan ve asfalt gibi hizmetleri temin etmektir.

 

“TÜM YERLEŞİM ALANLARINI KAPSAYAN HALK MECLİSİ OLUŞTURULMALI”

Yurttaşlarına hizmeti hızla ulaştırmanın yolu bürokratik işlemlerin azaltılmasıyla mümkündür. Bunun yolu da yerinden yönetimdir. Bu sebeple mahallelerden başlayarak tüm yerleşim alanlarını kapsayan halk meclisi oluşturulması hem otokontrolü sağlayacak hem de daha hızlı, daha verimli daha adil hizmetler üretmeyi beraberinde getirecektir.

 

Bu anlamda, Deva Parti İl Yerel Yönetimler Ve Şehircilik Başkanlığı olarak bizler; merkez ve taşra ayırımı yapmadan belediye hizmetlerinin takipçisi olacağımızı, belirttiğimiz sorunların çözülüp çözülmediğinin takipçisi olacağımızı,  yurttaşlarımıza yapılacak yerinden hizmetlere destek vereceğimizi, palyatif çözümlerle seçim malzemesi olarak kullanılacak hizmetler ile rant ve çıkara dayalı yapılacak tüm çalışmaların, şeffaf olmayan tüm iş ve işlemlerin karşısında olacağımızı beyan ederiz.”

Editör: TE Bilisim