Fatih SURUÇ

MÜCADELE HABER- Diyarbakır Eğitim İzleme Kurulu adına açıklama yapan Eğitim Sen Diyarbakır Şubesi Başkanı Sadrettin Kaya, öğrencilerin yaşadığı sorunlar ile ders notlarının durumuna ilişkin MEB’e çağrıda bulundu. Kaya, öğrencilerin notlardan ibaret olmadığını belirterek, “Öğrencilere katılamadıkları dersler üzerinden not verilmesi doğru değildir. Salgın gerilediğinde okullarda yüz yüze telafi eğitimlerinin ardından öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Adil olmadığını bile bile not vermek, değerlendirme değil cezalandırmadır” dedi.

 

Kaya açıklamasında özetle şöyle konuştu: “Diyarbakır’da 492.975 öğrencinin ve 26.588 öğretmenin etkilendiği etkilenenlerin toplumsal karşılığı olarak bütün bir şehri etkileyen bir sorunla karşı karşıyayız. Bu uygulamalara ısrar edilirse bir nesli kaybedeceğiz.

 

İlimizde kayıtlı öğrenci sayısı 492.975dir. Bu yıl 8.sınıfı bitiren 47.228 öğrenciden 4300’üörgün eğitime kayıt yaptırmamıştır. Örgün eğitim dışında kalan çocuklarımız için kaygılarımız var. Uzaktan eğitimle beraber Diyarbakır’da EBA ya giriş yapabilen öğrenci sayısı oldukça düşüktür. Mart-Haziran aylarında Diyarbakır’da 1 saniye bile EBA ya giriş yapamayan öğrenciler Bağlarda 24.430 Silvan’da,15248 Surda, 20 636 olup il genelinde toplam sayı 200 bine yakındır. Mart-Haziran pandemi döneminde uzaktan eğitime erişemeyen öğrenci sayılarının ekonomik koşulların giderek kötüleşmesi ve işsizliğin daha da artması sonucu bu sayı artmaya devam ediyor.. Bu tablo karşısında ilimizde Ocak 2021 tarihi itibariyle 4500 civarında tablet dağıtıldığına göre en az 195 bin öğrencimiz EBA ya erişim sağlayamıyor. Bu öğrenciler derse giremedi diye performanslarını düşük vermek cezalandırmak değil midir?

 

Bakanlık verileriyle 18 milyon öğrenciden 6 milyon öğrencinin EBA’dan yararlanamadığının belirtildiği bir durumda, uzaktan eğitimin puanla değerlendirilmesinin fırsat eşitsizliğini daha da derinleştireceği, bu nedenle eşitlik kuralına aykırı olup ayrımcılığı geliştirecektir. EBA’ya, internete erişim ve teknolojik olanaklar açısından eşit olanaklara sahip olmayan öğrenciler varken uzaktan eğitimin puanla değerlendirilmesine ilişkin yöntemlerin objektif ve güvenilir olamaz.

 

Bu nedenle, Diyarbakır Eğitim İzleme kurulu olarak MEB’e çağrımız açık ve nettir. Öğrencilerimiz, notlardan ibaret değildir. Pandemi döneminde sınıfta kalan politikalar ortadayken, öğrencilere katılamadıkları dersler üzerinden not verilmesi doğru değildir. Salgın gerilediğinde okullarda yüz yüze telafi eğitimlerinin ardından öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Adil olmadığını bile bile not vermek, değerlendirme değil cezalandırmadır. Bu gerçek asla unutulmamalıdır.

 

MEB, gereksinimi olan tüm öğrencilere hızla uzaktan eğitime erişim için gerekli cihazları ve internet bağlantısını temin etmelidir. Ayrıca, yoksul öğrenciler başta olmak üzere dezavantajlı kesimlerden olan öğrencilerin gerekli ve yeterli olanaklara sahip olmadığı koşullarda onları sınava tabi tutmak yaşadıkları eşitsizlikleri artırmaktadır. MEB, ifade edilen gerekçelerden dolayı, uzaktan eğitim döneminde yapılacak performans değerlendirmelerini iptal etmeli ve bununla ilgili gerekli düzenlemeleri yapmalıdır.”

Editör: TE Bilisim