Yazı Detayı
20 Ekim 2020 - Salı 10:58
 
Kalsiyum Yalanı Ve Süt Gerçeği -1
Elîda Zerrî
Vegan Anne (elida_zerri@hotmail.com)
 
 

Bugüne dek süt ve süt ürünlerinin kalsiyum kaynağı olduğu yalanına inandık. Daha doğrusu inandırıldık. Kemik erimesine yakalanmamak için modern tıbb ve medya aracılığı ile, süt içmemiz gerektiği söylenip durdu. Peki bu yalanı ortaya atan ve buna sponsorluk yapan kim miydi?

 

Süt ürünleri asidik yapıdadır. Vücudumuzun Ph dengesini bozar. Yani kanımızı asidik hale getirir.  Vücudumuz ph'ı dengelemek için kemiklerdeki kalsiyum ve fosforu kullanır. Görüldüğü üzere süt, kalsiyum kaynağı değildir. Aksine, kemiklerimizdeki kalsiyumun emilimine sebep olur.

 

ABD süt tüketiminde ilk sıradadır.  Ne tesadüftür ki kemik erimesinde de ilk sıradadır.  İngiltere süt tüketiminde ikinci sıradadır. Ve yine ne tesadüftür ki kemik erimesinde de ikinci sıradadır.  Bunun yanı sıra süt ve süt ürünlerini en az tüketen Asya ve Afrika gibi bölgelerde kemik erimesi ve tabi daha birçok hastalık en az orandadır.

 

Süt endüstrisinin kalsiyum yalanına inanmaya devam mı edeceksiniz?

 

Süt kalsiyum kaynağı olmadığı gibi; kadınlarda meme kanseri, erkeklerde meme büyümesi sebebi olan östrojen ve büyüme hormonları içerir. İçerdiği hormonların kanser hücrelerini büyüttüğü Dr. ColinCampbell tarafından kanıtlanmıştır.(Süt endüstrisi, çalışmaları sebebiyle Dr. Campbell'i dava edince, mahkeme uzun araştırmaları sonucu Dr. Campbell'i haklı bulmuştur.) Süt, bağırsaklarda çok fazla mukus yapan kazain ve laktoz içerir.  Kolestrol, inme, obezite, cilt rahatsızlıkları sebebi olan trans yağ içerir. Bunun yanı sıra iltihap hücreleri, antibiyotik vs. daha birçok toksin madde...

 

Günlük kalsiyum ihtiyacımız 600-1000 mg arasıdır. Bitkisel beslenerek bunu çok rahat karşılayabilirsiniz.

 

Kalsiyum açısından zengin yiyecekler:

(100 gr.'da, kaynak:USDA)

- Susam (975 mg.)

- Çiya tohumu (631 mg.)

- Tahin (426 mg.)

- Pekmez (ort. 400 mg.)

- Asma yaprağı (363 mg.)

- Soya fasulyesi (277 mg.)

- Badem (264 mg.)

- Nane (243 mg.)

- Dereotu (208 mg)

- Barbunya (127 mg.)

- Roka (120 mg.)

- Fındık (114 mg.)

- Brokoli (108 mg.)

- Antep fıstığı (105 mg.)

- Nohut (105 mg.)

- Kara Lahana (105 mg.)

- Ispanak (99 mg.) diye uzar gider.

 

Unutmayın; sütteki kalsiyum buzağı içindir! Yazısın devamı haftaya…

 
 
 
Etiketler: Kalsiyum, Yalanı, Ve, Süt, Gerçeği, -1,
Yorumlar

Bizim Gazete
Yazarlar
Arşiv
Haber Yazılımı