Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) Diyarbakır Şubesi tarafından Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne verilen dilekçede şu ifadelere yer verildi:

“İlgi yönergede MEB personelinden olağanüstü gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapanlara Başarı Belgesi, Üstün b Başarı Belgesi ve Ödül verilmesine yönelik usul ve esaslar belirlenmiştir.

Diyarbakır il sınırları içinde eğitim iş kolunda görev yapan üyelerimiz, MEB personeline başarı, üstün başarı ve ödül verilmesi öngörülen eğitim çalışanlarının objektif kriterlere göre belirlenmediği, doktora ya da yüksek lisans yapmış eğitim çalışanlarının akademik başarılarının görmezden gelindiği, bu durumun özellikle eğitim çalışanları arasında huzursuzluğa yol açtığı, üstlendiği projeler ile eğitim kurumunun bilinirliğine katkı sunan eğitim çalışanlarının başarı belgesi, üstün başarı belgesi ve ödül verilmemesinin çalışma şevkini olumsuz etkilediği şeklinde yakınmalarını sendikamıza iletmişler ve yönerge kapsamında ödüllendirilmesine karar verilen personellerin emsallerinden farklı olarak hangi alanlardaki başarılı çalışmaları ile ödüllendirildiğini ilgili birimlerden sorulmasını talep etmişlerdir.

Üyelerimizin talepleri kapsamında;

a- İl ve ilçelerimizde eğitim kurum ve kuruluşlarında ilgi yönerge hükümlerine göre başarı, üstün başarı belgesi verilen ve ödüllendirilen personel sayısı,

b- Bu personellerin emsallerine göre okullarda, İlçe ve İl değerlendirme komisyonlarında hangi kriter/kriterlere göre daha başarılı sayıldıkları,

c- Başarı, üstün başarı belgesi verilen ya da ödüllendirilen personel seçiminde hangi kriterlerin dikkate alındığı

d- Başarı, üstün başarı belgesi verilen ya da ödüllendirilen personellerin eğitim işkolundaki hangi sendikalara üye oldukları,

Durumu bilgilerinize sunar, ilgi b Kanun hükümleri gereğince sendikamıza gerekli açıklamanın yapılması / bilginin verilmesi için gereğini yapılmasını arz ve talep ederiz.”

Haber: Fatih SURUÇ

Editör: Fatih Suruç