Memur-Sen Diyarbakır İl Başkanı Ramazan Tekdemir, Proje Okulları'na yönelik atama usullerinin liyakat ve ehliyet ilkelerine uygun olmadığını belirterek, uygulamanın eğitimin kalitesini olumsuz etkilediğini ve mevcut durumu eleştirdi. Tekdemir, proje okullarındaki öğretmen ve yönetici atama usullerine isyan etti.
Eğitim-Sen dışında, Eğitim-Bir-Sen de, atama usullerine tepkisini dile getirdi. Diyarbakır Memur-Sen İl Başkanı ve Diyarbakır Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Ramazan Tekdemir, tepkisini sosyal medya paylaşımı ile dile getirdi:
LİYAKAT VE EHLİYET İLKELERİNE UYGUN ATAMA ÇAĞRISI
“Vicdanı, insafı ve izanı olan hiç kimsenin Proje Okulları öğretmen ve yönetici atama usulüne uygunluk yakıştırmasında bulunması mümkün değildir! Yönetici ve öğretmen atamalarında ehliyet ve liyakat ilkelerine yeterince uyulmamasının sonucunda birçok proje okulu bu vasfını kaybetmiş durumdadır. Eğitimin kalitesini yükseltecek bir fikir olan ancak uygulaması için aynı şeyi söyleyemeyeceğimiz Proje Okulları ne yazık ki gelinen noktada tartışmalı bir uygulama haline gelmiştir. Gerek bu okulların açılması, gerekse yönetici ve öğretmen atamalarında atama ölçütlerinin olmaması, yönetici atamalarının sınavla gerçekleştirilmemesi liyakat, ehliyet ve hakkaniyet sorunlarına neden olmakta, eğitimde iş barışını bozmakta, bundan da en çok eğitimin kendisi ve proje okulları zarar görmektedir. Somut ve objektif ölçütlerin olmadığı yerde -atamalar liyakat ve ehliyete uygun yapılmış olsa bile- şüphe, dedikodu, tartışma ve huzursuzluk kaçınılmazdır.
SOMUT VE OBJEKTİF ÖLÇÜTLER
Proje okullarına gerek öğretmen gerekse de yönetici atamalarında somut ve objektif ölçütler belirlenmelidir. Proje okullarına yöneticiler ve öğretmenler sınavla atanmalıdır. Her atamada olması gerektiği gibi proje okullarında da ehliyet ve liyakat esas alınmalı, hakkaniyet tartışmalarına son verilmelidir. Elimizdeki örnek itiraz dilekçeleri, dava dilekçeleri ve kazanılmış dava örnekleri ile mağdur eğitimcilerimizin destekçisi olacağımızı deklare ediyorum…”