Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eş Başkanı Serra Bucak, şehir içi toplu ulaşım sorunlarına ilişkin açıklamalar yaptı. Bucak, belediye eşbaşkanı seçildikten sonra otobüs ve minibüslere binmek için niyetlendiğini ancak bunun gerçekleştiremediğini belirterek, “Çok şikayet geliyor. Otobüslere binmesek de şikayetleri biliyoruz. Alo 153'e gelen şikayetlerin neredeyse büyük çoğunluğu otobüslerle ilgili” dedi.

Diyarbakır Ulaşım Fotoğraf

“BU, BUGÜNÜN SORUNU DEĞİL”
Şehir içi ulaşımla ilgili konuşan Eş Başkan Bucak, şu ifadeleri kullandı: “Gerek bizim otobüslerimiz, şoförlerin tutumu, yaklaşımı, gerekse de halk otobüslerinin tutumu, yaklaşımı. Bu, bugünün sorunu değil, bunu bilmesi lazım Diyarbakırlıların. Ama elbette bir an evvel bir çalışma yapmamızı istiyorlar. Bu da çok anlaşılır. 

“102 OTOBÜS HER GÜN DÜZENLİ ARIZA VERİYOR”
Biz geldiğimizde otobüslerimizin durumunu anlatan birkaç şey paylaşmak istiyorum. Çok önemli bir şey bu. Otobüslerimizin klimaları bozuktu. Bunların hepsinin tadilatı yapıldı, onarımı yapıldı ve şikayetler kısmen azaldı. Otobüs işletmelerine baktığımızda bir enkazla karşılaştık. Toplu taşımada 322 tane belediye otobüsümüz var. 220 tanesi aktif çalışıyor, geri kalan 102 tanesi her gün düzenli arıza veriyor. Dönüp baktık, neden diye? Evet, eski otobüsler de var, doğalgazlı otobüsler var. 2015 sonrası alınmış otobüsler. Ama toplamına baktığımızda ciddi bir bakım-onarım sorunu var. Bakım-onarım maliyetinin tek bir firmaya bağlandığını gördük. Orada da bir tekel ve ranttan konuşmak zorundayız. Araçların neredeyse günlük olarak 30-40 tanesinin arıza verdiği, toplamda 102 tane atıl otobüs ve her gün 30-40 tanesi yeniden arıza veriyor. 

Diyarbakır’da kadına yönelik şiddete karşı yürüyüş! Diyarbakır’da kadına yönelik şiddete karşı yürüyüş!

Belediye Ulaşım Diyarbakır Otobüs

“O FİRMA BELEDİYEYİ ELE GEÇİRMİŞ”
Dönüp baktık, kim bu atıl otobüsleri onarıyor? İşte bir tane firma yapıyor. Tek bir firmaya bağlı kalmış. O firma belediyeyi ele geçirmiş, net söylüyoruz. Belediyenin otobüs işletmelerini ele geçirmiş. Denetim yok. Otobüsü götürdün, o kadar para verdin, o günün bakım-onarımı bitti. Ertesi gün bu otobüs yine arıza veriyor ve Neden? diye sorgulayan yok. Bu yetimin, kulun hakkıdır deyip bunun peşine düşen bir denetim yok. Net söyleyelim, rant yönetimi kendi yandaşlarını yaratıyor. Onlara düzenli olarak bir şey aktarıyor. 

“BAKIM-ONARIM GİDERLERİNİ AZALTTIK”
Mart ayındaki bakım-onarım rakamları ile Haziran ayı rakamlarına baktığımızda yarı yarıya bir düşüş var. Çünkü sorumluluk aldık ve denetledik. Şimdiye kadar fatura denetimi yapılmamış mesela. Biz ne yapacağız, onu da söyleyeyim. Bakım-onarım giderlerini azalttık. Kendi atölyemizi güçlendireceğiz. Personel alımı yapacağız. Bakım-onarım atölyesi kurup kendimizi bağımsız kılmalıyız. Filomuzu güçlendirmek zorundayız. Eskimiş 85'e yakın otobüsü hizmet dışına çıkartmamız gerekiyor. Bir an evvel yenilerini alıp eskileri satışa sunacağız. 

“KÖTÜ MUAMELE EDEN ŞOFÖRLERLE YOLLARIMIZI AYIRACAĞIZ”
Ve bu halka gerçekten kötü muamele eden şoförlerle yollarımızı ayıracağız. Kimse belediye insanları işten çıkarıyor algısı çıkartmasın. Bu halka doğru temelde hizmet vermeyenle biz yollarımızı ayırmak zorundayız. Kim olursa olsun, ne olursa olsun bunu yapmak durumundayız. 

Diyarbakır’da ulaşıma zam bugün başladı İşte yeni fiyatlar!

ÜCRETSİZ KART SORUNU
Halk otobüsü şoförleri, 65 yaş üstünü, engellileri almıyorum, diyorlar. Bununla ilgili aylardır mücadele ediyoruz. Halk otobüsü kooperatifçileriyle de mücadele ediyoruz.  Engellileri, yaşlıyı, indirimli yolcuyu alacaksın. İnsanlara kötü muamele etmeyeceksin. Direksiyonun başında kimseye küfür etme hakkın yok. Hakaret etme hakkın yok. Çocuk arabalı olan kadını da alacaksın, pazar arabası olan erkeği de alacaksın.”

Kaynak: Duvar