HEDEP Diyarbakır Milletvekili Serhat Eren, Toplamda 1000 iş yeri kapasitesine sahip ve yüzde 70 doluluk oranı olan Diyarbakır 4.Oto Sanayi Sitesi esnafları ve çalışanlarının başta ulaşım olmak üzeri yaşadıkları sorunlara dikkat çekti.
Diyarbakır 4.Oto Sanayi Sitesi
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın yanıtlaması istemiyle Meclis’e soru önergesi veren Eren, şu ifadeleri kullandı:
“Diyarbakır 4. Oto Tamirciler ve Küçük Sanayi Sitesi Projesi kapsamında Diyarbakır-Elâzığ kara yolu üzerinde 2018'de Toplu Konut İdaresi Başkanlığınca (TOKİ) yapımına başlanan ve yaklaşık 2 yıldır faaliyette bulunan Diyarbakır 4.Oto Sanayi Sitesi esnafları ve çalışanlarının tarafıma aktardığı bilgilere göre 4. Oto Sanayi Sitesi’ne ulaşımda ciddi sıkıntılar yaşandığı ve mağduriyetlerin yaşandığını belirtmişlerdir. Toplamda 1000 iş yeri kapasitesine sahip ve yüzde 70 doluluk oranı olan, yaklaşık 4000’e yakın çalışanın olduğu ve gelen misafirlerle birlikte günlük 8 bin yurttaşın bulunduğu Oto Sanayi Sitesine günde sadece sabah 8’de ve akşam 5’te halk otobüsünün geldiği ve başka hiçbir toplu taşıma aracının gelmediğini bunun da ciddi bir mağduriyet yarattığını ifade etmektedirler. Özellikle Oto Sanayi Sitesinde iş yerlerinde çalışan çırakların çok büyük bir mağduriyet yaşadığı, son durak olan hastane duraklarından sonra uzunca bir yolu yürüyerek geldikleri, kış aylarında ise yürümenin dahi olanaksızlaştığını, bu yüzden birçok çırağın da işi bıraktığı tarafıma aktarılmıştır. Yine aracını yaptırmak için sanayi sitesine gelen birçok yurttaşında aracını bıraktıktan sonra ve yeninden almaya gelmek istediğinde ulaşım aracı olmaması nedeniyle bu sanayi sitesini tercih etmek istemedikleri tarafıma aktarılmıştır. Yine Oto Sanayi Sitesi esnafları, sanayi sitesine giden giriş yolunun dar ve tehlikeli olduğunu, tek aracın sığabileceği bir yol olması nedeniyle trafiği tehlikeye attığını, proje yapım aşamasındayken PTT ve Bankalarında sanayi sitesinde olacağının sözünün verilmesine rağmen şu ana kadar bu konularda da bir adım atılmadığını ifade etmişlerdir. Ayrıca sanayi sitesinin navigasyon sisteminde doğru çalışmadığı gelmek isteyen kişilere verdikleri konumlarda hep başka yerlerin çıktığını tarafıma iletmiştirler.
Bu bağlamda;
1) Diyarbakır 4. OTO Sanayi Sitesi esnafının ve çalışanlarının yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi noktasında bakanlık olarak bir girişiminiz olacak mıdır?
2) 4 bin çalışan ve günlük 8 bin civarında yurttaşın ziyaret ettiği sanayi sitesine günde sabah ve akşam olmak üzere 1 otobüs verilmesinin gerekçesi nedir?
3) Sanayi sitesi yapımı planlanırken ulaşım için neden bir planlama çıkarılmamıştır?
4) Ukome kararı bulunmasına rağmen neden sanayi sitesine minibüsler gelmemektedir?
5) Görüştüğüm esnaflar hastanelere gelen otobüslerin son durağının sanayi sitesine çevrilmesiyle sorunun büyük oranda çözüleceğini belirtmektedirler. Hastanelere gelen otobüslerin son durağını sanayi sitesine çevrilmesi için bir çalışmanız olacak mıdır?
6) Sanayi sitesine PTT ve bankalar ne zaman hizmete girecekler? Bu çalışmalar şu anda ne aşamadadır?
7) Sanayi sitesinin girişindeki dar ve tehlikeli yolun yapımı ve genişletilmesi için bir çalışmanız var mıdır? Ergani yolu tarafından da sanayi sitesine giriş için bir yol yapacak mısınız?"
Haber: Ejder Ediz IŞIK