Diyarbakır’da yaz aylarında Dicle Barajı hattında oluşan arızadan dolayı suların sık sık kesilmesi günlük yaşamı olumsuz etkiliyordu. ‘Olağanüstü kurak’ iller arasında yer alan Diyarbakır’da aşırı sıcaklarla birlikte günlük su tüketimi iki kat arttı. Kentte, uzun yıllar sonra su kesintisine gidildi. Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü tarafından şehrin büyük bir bölümünde tedbir amaçlı çalışmalar yürütüldü.

On Gözlü Köprü

BİYOÇEŞİTLİLİK DE AZALDI

Diyarbakır'ın Sur ilçesinde yer alan ve tarihi derinliklere uzanan Dicle Köprüsü, yerel halk tarafından On Gözlü Köprü olarak da bilinir. Kuraklık tehdidiyle karşı karşıya olan Diyarbakır On Gözlü Köprü de su seviyesinin düşmesi vatandaşları tedirgin etti. Su seviyesinin düşmesiyle biyoçeşitliliğin de azaldığı görüldü.

ÇÖPLER ORTAYA ÇIKTI

Yerli ve yabancı turistlerce ziyaret edilen Sur ilçesindeki tarihi On Gözlü Köprü'nün altındaki bölümünde su seviyesinin düşmesi nedeniyle ortaya çıkan çöpler görüntü kirliliğine neden oldu.

KURAKLIK MI KAPIDA?

Diyarbakır son zamanlarda yaşanan iklim değişikliği ile birlikte uzun yıllar daha gündemde olacağı belirtilen kuraklık tehdidi ile karşı karşıya. Dünya genelinde yaşanan iklim değişikliğinin yarattığı etkiler Türkiye’de de her geçen gün etkisini gösteriyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün kuraklık haritasında ‘olağanüstü kurak’ olarak yer alan Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi kuraklıkla boğuşuyor. Artan sıcaklıklar, kuruyan göller, nehirler, barajlar gibi gelişmeler her geçen yıl yoğun şekilde görülüp hissediliyor. Su kaynaklarının doğru kullanılmaması da eklenince durum bir hayli ciddi boyutlara varıyor.

DİCLE KÖPRÜSÜ(ON GÖZLÜ KÖPRÜ)

Dicle Köprüsü, Diyarbakır'ın Sur ilçesinde Dicle Nehri üzerinde yer alan tarihî bir köprüdür. On açıklığa sahip olduğu için yerel halkça On Gözlü Köprü olarak bilinirken eski Silvan yolu güzergâhında bulunduğundan bazı kaynaklarda ise Silvan Köprüsü olarak da geçer. Şehir merkezine 3 kilometre uzaklıkta olup Diyarbakır'dan gelerek Mardin'e devam eden (eski Mardin yolu), sonra doğuya doğru ayrılan tali yolun bağlantı yerinde, kentin merkezini Bağıvar beldesi ile civar köylere bağlayan noktada bulunmaktadır. Köprünün ilk yapım tarihi ile ilgili farklı türde görüşler vardır. Bu görüşlerden bazıları köprünün şimdiki yerinde, antik dönemde de bir köprü olduğunu öne sürer. Birkaç defa kısmen veya tamamen yıkılıp yeniden inşa edildiği düşünülen köprünün, yapım yılı olarak bilinen en yakın ve doğru tarih, köprü üzerinde yer alan kitabeden fark edilmektedir. Kitabeye göre Mervaniler döneminde 1065 yılında yaptırılmıştır.

Haber: Halide GÜNEŞ

Editör: Mücadele Gazetesi