İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, 65 yıldır kaderine terk edilen ve Bismil’in kanayan yarası haline gelen 25 km’lik yol sorununu TBMM’ye taşıdı. Bismil ilçesini Diyarbakır’a bağlayan 54 kilometrelik yolun, 1960 yılında yapılan 25 kilometrelik bölümünün işlevini artık yerine getiremediğini vurgulayan Türkoğlu, “Bu yolda son olarak meydana gelen trafik kazasında 5 kişi daha hayatını kaybetti. Aynı zamanda Doğu Anadolu ve Karadeniz Bölgesi’nin bağlantı yolu olması sebebiyle burası, geniş ve ağır tonajlı araçların da geçiş güzergahıdır ve bir an önce iyileştirme çalışmalarının yapılması elzemdir” dedi.
Türkoğlu’nun konu ile ilgili sor önergesi şöyle:
DİYARBAKIR’DA YILLARDIR ÇÖZÜLEMEYEN YOL SORUNU MECLİS’TE
“Bilindiği gibi; Diyarbakır’ın Bismil ilçesine ulaşımda uzun yıllardır devam eden ve bir türlü bitmeyen zorlu yol koşulları, vatandaşlar için maddi manevi kayıplara yol açıyor. Bölgedeki insanlarımız özellikle; yapım tarihi 1960 yılı olan ve Bismil ilçesini Diyarbakır’a bağlayan ancak çok dar ve engebeli olması nedeniyle işlevini yerine getiremeyen 54 km’lik Diyarbakır-Bismil yolunun 25 km’lik bölümü için acil çözüm bekliyor.
ÇEVREYOLU NİTELİĞİ TAŞIYOR
Eski Diyarbakır-Bismil-Silvan yolu olarak da bilinen bu yolun genişletilerek iyileştirilmesi, şu andaki trafikte yaşanan tehlikeleri azaltacağı gibi, ulaşımı da ciddi anlamda rahatlatacağı vurgulanıyor.
Eski Diyarbakır-Bismil yolu olarak bilinen bu güzergahın revize edilmesinin; Diyarbakır merkez ile birlikte, Bismil, Silvan, Batman ve diğer bölge illerini birbirine bağlayacak bir çevreyolu niteliği kazanacağı ifade ediliyor.
Öte yandan; çoğu TIR olmak üzere günde on binlerce aracın geçtiği Diyarbakır-Bismil-Batman (D370) Karayolu’ndan, Bismil ilçesine geçişte sadece bir köprünün bulunması büyük sancı yarattığı biliniyor. Şanlıurfa, Diyarbakır, Batman, Siirt, Bitlis, Van gibi illeri birbirine bağlayan bu yolun Bismil geçişinde alternatifi köprünün elzem hale geldiğine işaret ediliyor.
Buradan hareketle;
1) Bakanlığınızın; yapım tarihi 1960 yılı olan ve Bismil ilçesini Diyarbakır’a bağlayan ancak çok dar ve engebeli olması nedeniyle işlevini yerine getiremeyen 25 km’lik yol ile ilgili herhangi bir projelendirmesi mevcut mudur?
2) Bakanlığınız; söz konusu yolu, Bismil’e gelmek veya Diyarbakır’a gitmek için kullanmak zorunda olan araç sürücüleri ve yolcu vatandaşların, ulaşım esnasında büyük bir tehlike altında olduğuyla ilgili bilgi sahibi midir?
3-) Yapımının üzerinden 65 yıl geçmesine rağmen, üzerinde herhangi bir genişletilme ya da iyileştirme gerçekleştirilmeyen yolun, sık sık ölümlü kazalara sebebiyet vermesi, ilgili birimler tarafından Bakanlığınıza bildirilmiş midir?
4) İçinde bulunduğumuz 2024 yılı içinde, bu yolda son olarak meydana gelen trafik kazasında 5 kişinin daha hayatını kaybetmiş olduğu da dikkate alınırsa; tehlike arz ettiği son derece belirgin olan Diyarbakır-Bismil ulaşımı için yeni bir planlama yapılması gerekmez mi?
5) Söz konusu karayolunun, aynı zamanda Doğu Anadolu ve Karadeniz Bölgesi’nin bağlantı yolu olması sebebiyle, geniş ve ağır tonajlı araçların da geçiş güzergahında olması, sorunun çözümünü çok daha elzem hale getirmiş olmuyor mu?
6-)Öte yandan; çoğu TIR olmak üzere günde on binlerce aracın geçtiği Diyarbakır-Bismil-Batman (D370) Karayolu’ndan, Bismil ilçesine geçişte sadece bir köprünün bulunması büyük sancı yaratması nedeniyle; Şanlıurfa, Diyarbakır, Batman, Siirt, Bitlis, Van gibi illeri birbirine bağlayan bu yolun Bismil geçişinde alternatif köprü yapımı, Bakanlığınızın projelendirme kapsamında mıdır?”