Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Diyarbakır Milletvekili Ceylan Akça Cupolo, kentin 2 milyona yaklaşan nüfusu ile birçok ülkeden büyük olduğunu vurgulayarak, kamu hizmetlerinde yaşanan adres uyumsuzluklarının vatandaşları mağdur olduğunu belirtti. Kamu kurumları arasında veri tabanlarının entegre olmaması sebebiyle, su, doğalgaz, elektrik ve vatandaşlık işlemlerinde ciddi kesintiler yaşandığını belirterek, konuya ilişkin soru önergesi verdi. 

Diyarbakır Büyükşehir, gayrimenkul ve susuz tarlayı kiraya verecek! Diyarbakır Büyükşehir, gayrimenkul ve susuz tarlayı kiraya verecek!

Diyarbakır’daki sorunu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a soran Cupolo, önergede şu ifadelere yer verdi:

“DİYARBAKIR’DA KAMU KURUMLARINDAKİ SİSTEM MAĞDUR EDİYOR”
“Diyarbakır’da su, elektrik, doğalgaz ve internet gibi temel kamusal hizmetlerde, adres veri tabanlarındaki uyumsuzluk nedeniyle büyük aksaklıklar yaşanıyor. Abonelik ve ikametgâh işlemleri için nüfus müdürlüğünden, su ve elektrik şirketlerine kadar birçok kurum arasında dolaşmak zorunda kalan yurttaşlar, adres uyumsuzlukları nedeniyle hizmet alamıyor.

İki milyona yaklaşan nüfusuyla 47 ülkeden büyük olan Diyarbakır’da kamu yönetimi sınıfta kalmıştır. 
En temel kamusal hizmetlerden olan su, elektrik, doğalgaz, internet hizmetleri ile vatandaşlık işlemleri; adres veri tabanlarının uyumlu (entegre) olmaması nedeniyle hizmette kesintiler yaşanmaktadır. Örneğin Yenişehir Seyrantepe Toplu Konutlarında yaşayan yurttaşların abonelik ve ikametgâh işlemleri için başvurduğu Diyarbakır İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, Diyarbakır Su ve Kanalizasyon Adresi (DİSKİ), Dicle Elektrik AŞ, Diyarbakır Doğalgaz Dağıtım AŞ. (Diyargaz), Türk Telekom AŞ ve hatta TOKİ Yönetimi gibi kurum ve kuruluşların tamamı farklı adres sistemi kullandığı için yurttaşlar; aboneliklerini yapamamakta, adres değişikliklerini gerçekleştirememekte, mağduriyet üstüne mağduriyet yaşamakta, kurumlar arası sayısız bürokratik düzeltme işlemleri arasında mekik dokuyarak cefa çekmektedir.

Bu bağlamda;
1. Su, elektrik, doğalgaz, internet ve vatandaşlık işlemleri gibi hizmet sağlayıcıların adres veri tabanlarının uyumlu hale getirilmesi için bir çalışma yapılmakta mıdır? Bu konuda hangi adımlar atılmaktadır?
2. Farklı veri tabanlarındaki uyumsuzlukların yarattığı hizmet aksaklıklarının önlenmesi için herhangi bir yeni teknoloji veya sistem geliştirilmekte midir?
3. Adres veri tabanlarındaki uyumsuzlukların düzeltilmesi amacıyla merkezi bir dijital adres sistemi kurulması planlanmakta mıdır? Planlanıyorsa bu sistem ne zaman devreye alınacaktır?
4. Son 5 yılda adres uyumsuzlukları nedeniyle kaç vatandaş mağduriyet yaşamıştır ve bu mağduriyetlerin giderilmesi için ne tür çözümler sunulmuştur?
5. Belediyeler ve ilgili hizmet sağlayıcıları arasında adres bilgilerinin güncellenmesi ve uyumlu hale getirilmesi sürecinde bir koordinasyon eksikliği olduğu düşünülmekte midir? Bu eksikliklerin giderilmesi adına hangi adımlar atılmaktadır?”

Kaynak: Haber Merkezi