Din-Mitoloji ilişkisinde Mitolojinin Din Üzerindeki Etkisi-64
Kavl
Kâfirlerin elinde bulunan Kara bir Tay da vardı.
Kara Tay da, Hz Peygamber’in ismini, çağrısını
duyunca bulunduğu yerde durmak istemez, batıl
bir dine sahip olan kişilerin savaşlarına gitmek,
onların yanında kalmak istemez. Kâfirlerin, sırtına
binmelerine ve sırtında küfür için savaşmalarına
Kara Tay’ın gönlü razı olmaz. Kara Tay, sonu Cehennem
olan bir inancın savaşına gitmek, sonu
Cehennem olacak bir şeye girmek istemez. Peygamber
sevgisi gönlüne dolan Kara Tay’ın haberi
Hz Peygamber’e ulaşır. Hz Peygamber, atın tutsak
kaldığından, bir insan gibi ağladığından haberdar
olur. Sahabe de, atı araştırır.
Kara Tay hakkında bilgiler, Resulullah’a gelir.
Atın siyah, güzel bir at olduğu, gözyaşı döktüğü,
üzgün olduğu, Kevran adlı bir mire/beye esir
olduğu öğrenilir. Bir Cuma günü Nebi’nin ashabı
toplanır, atı duymuşlardır. Bir insan gibi ağlayan
bu atı, Hz Peygamber de duymuş, hüzünlenmistir.
Atın nasıl getirilebileceği, bu iş için kimin görevlendirileceği
hakkında Hz Peygamber ve çevresindekiler
istişare ederler. Kâfir de olsa baskasının
malı zorla alınamazdı. Nasıl bir çözüm bulunabilirdi?
Peygamberimiz sahabeyle konuşur, Iyar’ın
gönderilmesine karar verilir. Iyar, planını yapar,
ilişki kurabileceği kişileri öğrenir, bunlardan biri
Müslüman olan, inancını gizleyip kâfirlerin arasında
yasayan bir Keşe -Keşiş- dir. Iyar hazırlıklarını
yapar ve hemen yola çıkar.
Kara Tay’ın bulunduğu şehre gelir. Kalabalığın
arasına karışır. Şehir halkı şarabı çok kullanmakta,
şehirde su yerine şarap içilmektedir. Orada yaşayanlar,
şarap içtikten sonra da birbirlerine sataşmakta
ve köpekler gibi dalaşmaktadırlar. Aralarına karışan
Iyar da dikkat çekmemek için eline bir şarap sişe
alır ve şarap içiyormuş gibi görünmeye çalışır.
Kâfirler, Iyar’a da sataşmaya baslarlar. Hepsi
Iyar’ın üzerine gelir. Iyar, kendini savunur. Birçok
kisiyi yaralar ve öldürür. Kalabalıklarına,çıkardıkları
gürültüyü duyan sehir halkı gelir.