Din-Mitoloji ilişkisinde Mitolojinin Din Üzerindeki Etkisi-64

Kavl

Kâfirlerin elinde bulunan Kara bir Tay da vardı.

Kara Tay da, Hz Peygamber’in ismini, çağrısını

duyunca bulunduğu yerde durmak istemez, batıl

bir dine sahip olan kişilerin savaşlarına gitmek,

onların yanında kalmak istemez. Kâfirlerin, sırtına

binmelerine ve sırtında küfür için savaşmalarına

Kara Tay’ın gönlü razı olmaz. Kara Tay, sonu Cehennem

olan bir inancın savaşına gitmek, sonu

Cehennem olacak bir şeye girmek istemez. Peygamber

sevgisi gönlüne dolan Kara Tay’ın haberi

Hz Peygamber’e ulaşır. Hz Peygamber, atın tutsak

kaldığından, bir insan gibi ağladığından haberdar

olur. Sahabe de, atı araştırır.

Kara Tay hakkında bilgiler, Resulullah’a gelir.

Atın siyah, güzel bir at olduğu, gözyaşı döktüğü,

üzgün olduğu, Kevran adlı bir mire/beye esir

olduğu öğrenilir. Bir Cuma günü Nebi’nin ashabı

toplanır, atı duymuşlardır. Bir insan gibi ağlayan

bu atı, Hz Peygamber de duymuş, hüzünlenmistir.

Atın nasıl getirilebileceği, bu iş için kimin görevlendirileceği

hakkında Hz Peygamber ve çevresindekiler

istişare ederler. Kâfir de olsa baskasının

malı zorla alınamazdı. Nasıl bir çözüm bulunabilirdi?

Peygamberimiz sahabeyle konuşur, Iyar’ın

gönderilmesine karar verilir. Iyar, planını yapar,

ilişki kurabileceği kişileri öğrenir, bunlardan biri

Müslüman olan, inancını gizleyip kâfirlerin arasında

yasayan bir Keşe -Keşiş- dir. Iyar hazırlıklarını

yapar ve hemen yola çıkar.

Kara Tay’ın bulunduğu şehre gelir. Kalabalığın

arasına karışır. Şehir halkı şarabı çok kullanmakta,

şehirde su yerine şarap içilmektedir. Orada yaşayanlar,

şarap içtikten sonra da birbirlerine sataşmakta

ve köpekler gibi dalaşmaktadırlar. Aralarına karışan

Iyar da dikkat çekmemek için eline bir şarap sişe

alır ve şarap içiyormuş gibi görünmeye çalışır.

Kâfirler, Iyar’a da sataşmaya baslarlar. Hepsi

Iyar’ın üzerine gelir. Iyar, kendini savunur. Birçok

kisiyi yaralar ve öldürür. Kalabalıklarına,çıkardıkları

gürültüyü duyan sehir halkı gelir.