Her ailede yaşanabilecek tartışmalar kimi zaman çocukların gelişimini etkileyecek boyutlara ulaşabiliyor. Özellikle anne baba kavgaları çocukların psikolojisini dolayısıyla da eğitim hayatını olumsuz etkileyebiliyor.
Anne ve baba arasındaki çatışma sırasında çocuklar, şu üç soruyu sorarlar: “ne oluyor”, “niçin oluyor”, “onunla ilgili ben ne yapabilirim”. Çocuklar bu sorulara iki süreçte yanıt bulur.
Çocuk çatışmaya kulak verir ve olumsuzluk, tehdit ve kendisiyle ilgili olan bilgiyi alır. Çocuk böylece olayların tehdit edici olduğuna veya tehdit edici olmadığına duygusal olarak karar verir. Anne-babasının birbirine kızgınlık içinde olduğunu gören çocuklar en fazla sıkıntı ve korku hissederler. Eğer çatışma, olumsuz olarak değerlendirilmez veya önemi göz önüne alınmazsa, dikkat, çatışmadan bir yöne kayabilir ve çocuğun etkilenmesini engelleyebilir. Eğer çatışma, olumsuz, önemli veya kendisiyle ilgili olarak algılanırsa, ikincil sürece geçiş olur.
Bu süreçte çocuk, çatışmayı anlamak ve onunla başa çıkmak için bir çaba içerisindedir. Çatışmaya dair birçok yönü düşünür. Bu süreçte çocuklar; çatışmanın oluşma nedenini, ondan kimin sorumlu olduğunu, çatışmayla başarılı bir şekilde başa çıkmak için yeterli beceriye sahip olup olmadıklarını keşfetmeye çalışırlar.