Medyanın Tarihsel Serüveni (İletişimin Faydaları)
Kişilerarası iletişimin fonksiyonları ya da daha doğrusu işlevleri vardır. Bunlar sırasıyla;
Var Olmak: Kişilerarası iletişim bize var olmayı sağlıyor. Kendimizi tanımamızı sağlar.
Bilgi Edinmek: Öğrenmeyi sağlıyor.
Eğlenmek: Kişi, ruhsal boşalmaya girmek ister.
Duygusal Yatırım Yapmak: Samimi insanların olmasını istiyor. Ona göre bir yatırım yapmayı planlıyor.
Kinezig: Beden dili anlamına gelir. Jest mimik bunlardan biridir. Kinezig biliminde dedektifler bunun eğitimini alırlar. Kinezig’in kendi içerisinde alt maddeleri bulunmaktadır;
1-Dışgörünüş (Fiziksel Yapı): Bir sözsüz iletişim durumudur. Kişinin giyim ve kuşamına göre mesajların dağıtılmasıdır.
2-Jest ve Mimikler: Bir sözsüz iletişimin bilgisinin yüzde 70, sözlü iletişimin etkisinin yüzde 30 olarak geçerlik kazanması durumundan ibarettir.
3-Mekan Kullanımı: Lokantalarda ve kafelerde kişinin tek başına oturması gibi ve yer seçme durumunun gözükmesi gibi bir husus söz konusudur. Mekan kullanımı, bir sözsüz iletişim kavramıdır.
4-Zaman Kullanımı: Sözsüz iletişim unsurudur. Örneğin bir randevu tarihi alınır. Karşı taraf ise bu randevuya çok geç kalır. Veyahut telefonu çok geç açması hususudur.
5-Paradil: Kişi konuşurken “ııııııı”, “iiiiii” veya “hmmmm” sözcüklerini çıkarması konusudur.
6-Susma: Sözsüz iletişim unsurudur ve 4 maddeyle susma kategorisi ele alınmaktadır;
6.1.Psikolinguistik: Kendi içinde 2’ye ayırılır; Kısa süreli susma – uzun süreli susma.
6.1.1. Kısa Süreli Susma: Dil yapısıyla ilgili susmadır. Örneğin Anadolu Türkçesi hızlı konuşmaya meyil verirken; İstanbul Türkçesi ise daha yavaş, nahif, istikameti pak bir biçimde düzgün konuşmayı ilke ve öncü edinir.
6.1.2. Uzun Süreli Susma: Kişinin bilişsel yapısıyla ilgilidir.
6.2. Etkileşimsel Susma: Karşıdaki kişi uzun uzun konuşur, kişi ise konuşmaz. Etkileşimsel susmada ise, karşıdaki kişi konuşmadan sonra merak ettiği cevabı almak için bilerek susar.
6.3. Denetim Kurma Amacıyla Susma: Evdeki çiftler kavga eder ve küs olan iktidar olduğu için susar.
6.4. Sosyo-Kültürel Susma: Cenazede herkesin susması, çocukların konuşmaması, kadınların gülmemesi hususunu kapsayan ana etken maddeleridir. (Devam edecek)…