Sınav Yaklaşıyor

İçinde bulunulan eğitim sistemi sınavla çerçevelenmiş ortam olduğundan öğrencilerde stres kaçınılmaz bir hale gelmektedir. Ölçüm kaynağı olarak kullanılan sınavlar belli ve sınırlı sürelerde uygulanmaktadır.

 

Dersleri öğrenme süreci, iyi bir okul kazanma yapılan sınavların sonucuna göre belirlenir. Bu gibi nedenler öğrencilerde sınavlarda başarılı olmak adına büyük istek uyandırması yanında kaybetme konusunda da aşırı bir kaygı hali uyandırmaktadır. Çevresel algıda oluşturulan kazanmak ‘’her şey’’ kaybetmek ‘’hiçlik’’ olarak bireylerde yer edinir.

 

Bununla beraber sonuçlarına göre çocuklar akıllı, başarılı, sevilen ya da başarısız, tembel, dışlanan gibi kategorize edinildiği algısını yaşar. Fakat bu durum yanlış bir yorum ve algı olmasına rağmen değişmeyebiliyor. Öğrencilerin sınav performansına göre değer ölçümünün yapılmaması gerekir.

 

Sınav performansına göre değer verilen çocuklarda sınav sonuçları ile ilgili aşırı kaygı ve endişe başlar. Bu kaygı ve endişeler arttıkça ‘’performans anksiyetesi’’ ne ve ‘’sınav fobisi’’ne sebep olur. Bu da kısır bir döngü haline gelerek verimliliği düşer, verimliliğin düşmesiyle korku ve kaygı artar. Bu döngü bir kâbus halini alır. Öğrenci gireceği sınava neden gireceğini, hayatındaki anlam ve önemini doğru tanımlayabildiğinde stres kaygı ve endişe kavramları performansını olumlu etkileyecek düzeyde var olur.

 

Unutmamak gerek; hayatta tek bir şey ne her şeyin başı, nede her şeyin bitişi olabilir. Çocuklarımıza ve kendimize bu gerçeği hatırlatmayı unutmayalım.