Din-Mitoloji ilişkisinde Mitolojinin Din Üzerindeki Etkisi-56

Kavl

Hz Peygamber, sahabeleri ile istişare yapar.

İstisare sonucunda düşmanın tanımadığı bir sahabeyi,

durumu öğrenmek için düşmanın arasına,

Sîsebân’a gönderme kararı alırlar. Ömer b.

Umiyye/Iyar, sahabelerin arasından kalkar ve bu

işe gönüllü olduğunu söyler. Hemen hazırlık yapıp

yola çıkan Iyar, kısa bir zamanda Sîsebân’a varır

ve yöreyi arastırmaya baslar. Sîsebân, çok güzel

bir vadidir. İnsanları çok cesurdur ve Kavlda yolcunun

adına ve nereden geldiğine değinilmez.

Getruf, Sîsebân’da ağaçların arasında gizli bir

kale yapmıstır. Iyar, Sîsebân ve meskûnlarıyla

ilgili gerekli bilgileri öğrendikten sonra geri döner.

Resulullah’a öğrendiklerini anlatır. Sahabe de hazırlık

yapmaya baslar. Sîsebân’ın tasvirine birçok

beyitte yer verilmiş, tasvir edilmistir. Tasvire uygun

bir yere Arap yarımadasında rastlanılmaması

buranın Arap Yarımadasında olmadığını göstermektedir.

Halid b. Velid, Mikdat, Ömer, Talha,

Zübeyr, Selman, Said b. Zeyd, Abdurrahman b.

Avf, Ebu Bekir ve diğer sahabeler hazırlık yapmaya

başlarlar. O sırada Ali yoktur. Ali’nin olmayışı sahabeyi

şaşırtır. O’nu, Medine’de bulamazlar. “Onun

gibi bir kahraman nerededir? Allah’ın Aslan’ı Ali

Haydar nerededir?” diye birbirlerine sormaya baslarlar.

Ali’nin, Mekke’ye halası Atike’yi ziyaret

etmeye gittiğini öğrenirler.

Ordu, hazırlıklarını tamamlar, kimse geride

kalmaz. Medine’nin dışında ordu düzenlenir. Düzen

sırasında Halid, Ali’nin yerini alır. Mikdad, Halid’in

yerine geçer. Hasan, Hüseyin, Fatma savasmak

için yanlarına gelirler. Resulullah, Hasan ve Hüseyin’i

çocuk oldukları için geri bırakır. Anneleri

Fatma’ya da yanlarında kalmasını söyler. Resul-i

Ekrem sahabeye nasihat eder. Nasihatten sonra

ordu yola koyulur ve Medine’den ayrılır, Sîsebân’a

doğru hareket eder. Sîsebân’a yaklaşınca, düşmanı

kontrol etmek için tekrar birini göndermeye karar

verirler ve yine Iyar’ı gönderirler. Iyar, düsmanın

arasına girer. Getruf’un adamlarının hepsinin savas

için hazırlıklı olduklarını, kendilerine çok güvendiklerini

ve iyice kudurduklarını görür. Düşman,

vadinin her tarafına yerleşmis, vadiyi sarmıştır.